Hasbun kolo -- Hasbu's hideaway

Tässä blogissa on kuvia, tarinoita ja turinoita käsitöistäni. Pictures of the crafts I make and stories behind them.

Tuesday, June 20, 2006

Hohhoijaa

Eipä ole tänään tullut tehtyä juuri mitään. Eilen illalla Elsa-kissa hyppäsi (vissiinkin yöperhosen perässä) parvekkeelta ja meni saunan terassin alle koloon. Minä ja mies vahdittiin vuoroissa koko yö kolon vieressä ja houkuteltiin kissaa pois. Yleensä se onkin tehonnut, nyt ei. Puoli viideltä luovutettiin ja mentiin nukkumaan, sitä ennen minä olin nukkunut 20 minuuttia ja mies tunnin. Aamupäivällä sain kissan sitten kiinni, oli vain vähän hankalaa kun Toukkaa ei voi yksin jättää sisälle ja raapivaa ja sähisevää kissaa ja Toukkaa ei yhtä aikaa voi syliin ottaa. Toukka siis istui nurmikolla ja odotti kun äiti vei villikissan sisälle. Elsa onkin koko päivän vain nukkunut, taitaa olla vähän univelkaa reissukissalla.

Nukkumattoman yön jälkeen nukuin kahdet päikkärit tänään eli heti kun Toukka nukahti, armahti uni minutkin. Nytkin väsyttää, mutta odottelen tässä, että pesukone pyörittäisi vaipat loppuun ja saisin ne kuivumaan.

Mummu sai synttärilahjansa ja piti Sulkasadosta. 2-vuotias serkkuni ihastui siihen ja ajattelinkin lopusta langasta neuloa hälle pienen koreiluhuivin. Siskoni tuli myös synttäreille ja sai haarukkapitsihuivinsa harteilleen:



Ohje: Haarukkapitsihuivi, Suuri Käsityölehti 3/2006
Lanka: Novita Bambino 120 g
Mitat: Unohdin sitten mitata pingotuksen jälkeen...
Pitsihaarukka: 60 mm
Koukku: 2,5 mm

Aloittelin muuten Regian sukkalangasta varvassukkia, mutta eipä montaa senttiä tänään syntynyt, hyvä kun hereillä pysyin. No, huomenna taas enemmän!

Toukan kanssa piipahdettiin kirjakaupassa ja mukaan tarttui tämä:


Ihan perusjuttuja, mutta kun kirja maksaa alessa vain 7.90 on se pakko ostaa. Olisihan se synti jättää moinen alekirja hyllyyn yksinään.

3 Comments:

Blogger Vilma said...

Toi huivi on tosi kaunis! Mulla loppuu haarukkapitsin kans kärsivällisyys yleensä heti ekan kaitaleen jälkeen... :)

June 21, 2006 2:49 PM  
Blogger tikru said...

huivi on tosi kaunis.

Tuo kirja on muuten ihan hyvä perusteos eri neulemalleille. Mä ostin sen joskus myös ja oon kyllä käyttäny aika ahkerasti.

June 22, 2006 6:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

mä ja mun huivi! oikein Internetissä!

July 19, 2006 4:28 PM  

Post a Comment

<< Home