Hasbun kolo -- Hasbu's hideaway

Tässä blogissa on kuvia, tarinoita ja turinoita käsitöistäni. Pictures of the crafts I make and stories behind them.

Wednesday, February 20, 2008

Retro Pants

Niilo on kasvanut hurjasti pituutta ja ongelmana on taas jälleen kerran kivojen vaatteiden löytäminen. Olen suunnattoman nirso värien ja mallien suhteen ja kieltäydyn edelleen pukemasta poikaani pelkkään siniseen, vaikka vaatekaupat sitä välillä tuntuvat vaativankin. Sinistäkin meiltä vaatekaapista löytyy, valtaosa tosin lahjaksi tulleena.

Niilo is growing very fast and once again I am faced with the problem of finding nice clothes for him. I am very picky and still refuse to cloth my son exclusive in blue even though have a hard time finding non-blue clothes in stores around here. There are blue clothes in his wardrobe, but I must admit that most of them have been gifts and not bought by me.

Niilo rakastaa kirkkaita värejä. Hän kaiveli kangasvarastoani toissailtana, löysi palasen kirkkaanoranssia puuvillaveluuria ja ilmoitti äidin ompelevan siitä housut. Ja äiti ompeli.

Niilo loves bright colors. He was going through my fabric stash when he found a piece of bright orange cotton velour. His little face lit up and he told me that needed me to sew new pants for him. And so I did.

Tässä kuvia onnellisesta pojusta!

Here are some pics of one very happy little boy!

Pants

Pants

Pants

Pants
Housun malli on omani, kangas tilattu joskus aikoja sitten Myllymuksuilta.

The pattern is my own, the fabric from Myllymuksut.

Pants

Labels:

14 Comments:

Blogger heidi said...

ihkut!

February 20, 2008 8:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Just hyvät!

February 20, 2008 8:35 PM  
Blogger tiinaf said...

Voi kun on pirteät pöksyt!

Tiijätkö, meijänkin pikkupojat mieluusti valkkaavat kirkkaita värejä, just oranssia ja punaista. Saaneet varmaan tarpeeksi sinistä? Tänään kysyin neljäveeltä, minkä värisen villapaidan poika haluaisi minun neulovan hänelle, vastaus oli selvä: PUNAISEN tai ORANSSIN. Mikä ettei?!

February 20, 2008 10:11 PM  
Blogger Makepeace75 said...

Pirtsakat pöksyt. :o) Tulee ihan oma lapsuus mieleen. Ja miksi poikia ei saisi pukea värikkäästi? Höps!

February 20, 2008 10:48 PM  
Blogger Salla H said...

Hienot on ja Niilo näyttää tosi onnelliselta! Toi paitakin on kyllä tosi hieno, voisin vaikka itelleni ottaa samanlaisen :)

February 20, 2008 11:48 PM  
Blogger sherriknits said...

what a lucky little boy you have. the pants are very cute and you are once again amazing in what you can do using your own patterns!

February 21, 2008 8:07 AM  
Blogger Hasbu said...

Heidi: Iio ihaili itseään kävellessään ja meinasi kompastua jalkoihinsa, niin ihanat housut hänen mielestään ovat. :)

Mustikka: kiitos!

Tiinaf: Kiitos! Ostettiin uudet kurahousut Niilolle ja hän sai itse valita: punaiset. Nyt ei kurakelit harmita kun on ihanat kurikset!

Makepeace: Kiitos! Ihmettelen välillä tuota kauppojen värivalikoimaa, monesti tytöille on tosi kivan pirteitä vaatteita ja sitten pojille tummansinistä tai muuta synkkää. Ostan mahdollisuuksien mukaan myös tyttöjen puolelta, mutta Suomesta löytyy loppujen lopuksi tosi vähän unisex-vaatteita.

Salla H: Kiitos! Paita on Polarn O. Pyretiltä. Siellä ei taida olla aikuisille kuin äitiysvaatteita... On muuten yksi suosikkiliikkeistäni, sieltä saa loistavia lastenvaatteita!

Sherri: Thanks! These were actually pretty simple and fast to do. The pockets took the longest, I think. (And you should see my mom sew, she's amazing!)

February 21, 2008 9:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hang on, I've got to get my sunglasses since it just got so bright!! ;-)

I can't believe you made up that pattern. Your talent stretches so far. What don't you do? You are the queen of crafty!

February 21, 2008 10:28 AM  
Blogger Larjmarj said...

Wow!! So...disco. I wish I had a pair!!

Love them! Apparently Niilo does too.

February 22, 2008 1:20 AM  
Blogger Too Little Time said...

Cute pants, he looks happy! - When Josh was little I sewed pants for him too. Just a plain pattern, but I would make they long and put a casing with elastic in the bottom to cinch them. This way they weren't so long that he tripped as the elastic kept them around his ankles and than when he grew enough I would pull the elastic out and they would be just plain hemmed pants. In this way I got extra time out of my sewing. Another suggestion is to add material to the bottom when they grow - like the green of the pockets. =) Karrie

February 22, 2008 1:22 AM  
Blogger Elli said...

Hurmaavia kuvia! :)

February 22, 2008 9:50 AM  
Blogger Hasbu said...

Kristie: These were really very simple. But thanks!

Marj: I bet they'd look fab on you!

Karrie: That's a good idea, I'll have to remember it.

Elli: Kiitos!

February 23, 2008 7:40 PM  
Blogger Guaria del Bosque said...

I totally agree with you about the color thing. People are so stuck on the pink-for-girls and blue-for-boys mentality that it does takes a bit of courage to go against it. I applaud you for that! And Nilo is so adorable!

March 04, 2008 1:16 AM  
Blogger Tiukunen said...

Ihanan pirteät housut! :)

Meilläkin suositaan pojalla värikkäitä vaatteita.. Punainen, oranssi ja keltainen ovat ehdottomia suosikkeja. :)

March 22, 2008 12:19 PM  

Post a Comment

<< Home